Być może narzekający na początku poczuje się urażony obojętnością. Ale w rzeczywistości, gdyby wszyscy przestali słuchać jego niekończących się rozmów o bezsensowności istnienia, musiałby w końcu rozwiązać swoje problemy, zamiast tylko o nich mówić lub przestać rozwodzić się nad złem.
Niech skarżący zrozumie, że nie ma nikogo odpowiedzialnego za to, co się dzieje, poza nim samym.
Nie okazuj „słabości”
Skarżący jest manipulatorem. Nie okazuj mu chęci podążania za jego przykładem. Więc zniszczysz dwoje – siebie i jego. Negatywne działanie osoby, która wciąż narzeka, nigdy się nie skończy. Wyczerpując Cię, znajdzie sobie kolejną ofiarę.
Ustal granice
Poproś, aby uszanowała Twoją prywatność. A także wybór tematu rozmowy. Możesz powiedzieć, że nie chcesz cały czas rozmawiać o „tragedii i kłopotach”. Wtedy osoba będzie zmuszona odwrócić uwagę od negatywnych emocji.
Comments